Hjälp oss
att bli bättre
Vi är lyhörda och lyssnar gärna på dina åsikter om hur Prevify fungerar för dig och hur vi kan bli ännu bättre.
Synpunkter på vår kravhantering.
Du skall vara nöjd och självklart skall du med Prevify få en enklare och tryggare vardag. Om du har klagomål eller förbättringsförslag på hur tjänsten kan bli bättre för ert företag är du välkommen att kontakta oss.
Förbättringsförslag eller klagomål gällande Prevify skickar ni till feedback@prevify.se så återkommer vi med svar inom en arbetsvecka.
Hur framför jag ett klagomål?
Preventia Finans anser att det är mycket viktigt med en tillfredsställande hantering av eventuella reklamationer och klagomål från våra kunder och gäldenärer. Detta för att kunna garantera möjligheten att tillgodose era intressen och för att kunna upprätthålla förtroende för Preventia Finans.
Reklamera först
Är du är missnöjd med Preventia Finans hantering av ett ärende reklamerar du i första hand hos Preventia Finans kundservice. Det är viktigt att du kontaktar oss med din reklamation så snart som möjligt så att vi kan hjälpa dig snabbt och på bästa möjliga sätt.
Du kan kontakta vår kundservice på tel: 031 – 10 20 00 eller via epost kundservice@preventiafinans.se
Om du fortfarande inte är nöjd
Om du efter att du reklamerat hos Preventia Finans kundservice fortfarande är missnöjd har du möjlighet att föra ärendet vidare till funktionen Klagomålsansvarig hos Preventia Finans. Ärendet ska framställas skriftligen. I klagomålet ska du utförligt beskriva vad du är missnöjd med samt vad som har hänt. Bifoga eventuella underlag som du har i form av orderbekräftelse, originalfaktura, krav, tidigare korrespondens. Detta för att säkerställa att all fakta och bakgrund kommer med i ärendet. Ange även vad du kräver för rättelse.
Klagomålet skickas enligt något av nedanstående:
Skicka epost till:
- kundservice@preventiafinans.se
- I ämnesraden anger du ”Till Klagomålsansvarig”.
Brev adresseras till:
- Preventia Finans AB
- Att: Klagomålsansvarig
- Box 24022
- 400 22 Göteborg
Preventia Finans målsättning är att besvara klagomål så skyndsamt som möjligt. Klagomål besvaras normalt inom 10 dagar från det att ärendet har inkommit till Klagomålsansvarig hos Preventia Finans. Om utredningen av ett klagomål kräver längre handläggningstid kommer du att få information om detta.